Pages

APAKAH PENDAPAT ANDA TENTANG BLOG INI

Tuesday 20 March 2012

TUGAS DAN TANGGUNGJAWAB


Dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab, Persatuan Olahraga Tentera Darat telah mengeluarkan Arahan Pentadbiran Pelaksanaan Tugas dan Tanggungjawab Jurulatih serta Atlet. PCOTD telah menggariskan beberapa perkara yang perlu dilaksanakan untuk mempertingkatkan prestasi serta imej PCOTD seperti mana yang dinyatakan.
a.         PCOTD adalah satu badan sukan yang bertanggungjawab dalam mengenal pasti dan melahirkan atlet-atlet TD yang berpotensi dan berkebolehan  untuk diketengahkan dalam membawa cabaran ke peringkat ATM, kebangsaan dan antarabangsa.
b.             Meneruskan kecemerlangan dan kegemilangan olahraga TD ke peringkat ATM.
c.         Mencari bakat-bakat baru yang menjalani latihan rekrut di PUSASDA sebagai pelapis.   Anggota yang terpilih kebanyakan adalah atlet yang pernah mewakili sekolah, daerah, negeri mahupun negara.
           d.            Mencari anggota-anggota awam yang berprestasi tinggi terutama bagi anggota yang pernah mewakili negeri dan negara untuk ditawarkan kerahan sepenuh masa.
e.          Seterusnya berperanan untuk menilai atlet yang berpotensi untuk menjadi jurulatih TD, ATM sepenuh masa.
f.          Pusat juga berusaha untuk mendedahkan atlet kepada pengetahuan mengenai pemakanan, kesihatan, kecederaan dan cara menjalani latihan yang betul dan bersistematik.   

Piramid Makanan Yang Sihat Untuk Atlet
             


0 comments:

Post a Comment